پشتیبانی و نگهداری شبکه یکی از الزاماتی است که اکثر شرکت ها و سازمان ها به آن نیاز دارند. برخی از شرکت ها با استخدام نیروی تخصصی به خدمات نگهداری و نصب و پشتیبانی شبکه و سخت افزار مبادرت می ورزند و برخی دیگر با برون سپاری، مدیریت خدمات آن را به شرکت های نصب ، پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری می دهند. آرپانت با داشتن نیروی متخصص و فنی می تواند مدیریت و خدمات نگهداری ، نصب و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری را به عهده بگیرد. آرپانت یکی از قدیمی ترین و بهترین شرکت ها در زمینه پشتیبانی و نگهداری شبکه کامپیوتری و خدمات سیستم شبکه است. شما می توانید از خدمات ما برای نصب و مدیریت پشتیبانی و نگهداری از شبکه های کامپیوتری بهره ببرید. شرکت و سایت خدمات پشتیبانی شبکه کامپیوتری آرپانت آماده ارائه خدمات به شما بزرگواران است.
نصب و پشتیبانی سیستم های کامپیوتری بخشی از خدمات آرپانت است. انواع پشتیبانی تخصصی شبکه کامپیوتر و نصب و نگهداری از آن در این مجموعه به صورت تخصصی انجام می شود. آرپانت به عنوان یکی از تخصصی ترین و بهترین شرکت شبکه آماده خدمات دهی دائمی و یا موقت به سازمان ها و شرکت ها است.
اگر مدیر یک کسب و کار هستید و با دغدغه های زیر مواجه اید حتما به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارید.
1. آیا شبکه کامپیوتری شما پایدار نیست و با مشکل قطعی شبکه روبروست ؟(کارمندان به هنگام استفاده از نرم افزارها و سخت افزارها با مشکل مواجه می شوند)
2. آیا می خواهید پهنای باند خود را مدیریت کنید؟ (به کارمندان بر اساس نیاز کاری اینترنت اختصاص داده نشده است)
3. آیا اطلاعات به صورت جزیره ای نگهداری می شود؟ (هر کارمند اطلاعات مربوط را در سیستم خود نگهداری کرده و فضایی برای یکپارچه سازی اطلاعات وجود ندارد)
4. آیا از سطح دسترسی به اطلاعات کارمندان خود نگرانید؟ (کارمندان به اطلاعاتی دسترسی دارند که موردنیاز نیست و می تواند به سازمان شما آسیب بزند)
5. آیا نگران آلوده شدن سیستم ها به ویروس ها و از بین رفتن اطلاعات خود هستید؟
6. آیا نیروهای شما دائماً در استفاده از نرم افزارهایی مثل اتوماسیون و حسابداری با مشکل مواجه هستند و عدم پیشرفت کار خود را به این دلیل می دانند؟
7. آیا دائماً برای استفاده از پرینتر، اسکنر، فکس و سایر دستگاه های به اشتراک گذاشته شده با مشکل مواجه می شوید؟
8. آیا شرکت پیمانکار فعلی به درستی پاسخگو نمی باشد؟
9. آیا استراتژی برای آینده IT وجود ندارد؟
10. آیا با شرکت های ارائه دهنده نرم افزار مشکل دارید و از نظر فنی نمی توانید پاسخگو باشید؟
11. آیا از امنیت شبکه سازمان خود اطمینان ندارید؟
پشتیبانی شبکه از جمله موضوعاتی در کسب وکارها محسوب می شود که علیرغم اهمیت آن ممکن است توسط بعضی از صاحبان کسب و کارها و سازمان ها بی اهمیت تلقی شود. از این رو هنگامی که با این دسته از افراد در باب پشتیبانی شبکه گفتگو میکنیم با سوالاتی مواجه می شویم که عدم اهمیت این موضوع از نظر آن ها کمی منطقی به نظر میرسد.
از این رو تلاش کرده ایم در ادامه به سوالاتی بپردازیم که پاسخ آن ها، اهمیت راه اندازی شبکه و پشتیبانی از آن را برای صاحبان کسب وکار را نشان دهد.
در ادامه با آرپانت همراه باشید تا به پاسخ این سوالات بپردازیم.
آیا آرپانت اقدام به عقد قرارداد رسمی میکند؟
پاسخ واضح است! بله
نه تنها آرپانت بلکه تمامی سازمان ها و شرکت های حقیقی و حقوقی برای پیگیری های بعدی باید طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران موظف به عقد قرارداد رسمی هستند. پس در نتیجه به این موضوع بسیار دقت کنید که اگر با یک شرکت پشتیبانی شبکه اقدام به عقد قرارداد رسمی میکنید حتما به صورت قانونی و کتبی باشد. تمام مفاد قرارداد را به دقت مطالعه کرده و از تمامی حق و حقوق خود به عنوان کارفرما آگاه باشید.
فراموش نکنید که شما حق دارید یک نسخه از قرارداد امضا شده را نزد خود داشته باشید. این نسخه حتما باید از اعتبار یکسان به نسبت نسخه قرارداد پشتیبانی شبکه پیمانکار برخوردار باشد.
آیا خدمات پشتیبانی شبکه آرپانت شامل خدمات پسیو نیز می باشد؟
به طور کلی خدمات راه اندازی و پشتیبانی شبکه شامل دو بخش فعال (active) و غیر فعال (passive) مییاشد. به بیان دیگر هیچکدام از این دو بخش بدون یک دیگر کاربردی ندارد و کاملا به یکدیگر وابسته هستند. پسیو در لغت به معنای غیرفعال است و به تجهیزاتی پسیو اطلاق می شود که بر روی دیتای عبوری شبکه کاری انجام نمی دهند. پسیو یا غیر فعال به تجهیزاتی گفته می شوند که برای فعالیت نیازی به برق ندارند و در اصل بستر فعالیت تجهیزات پسیو هستند.
تجهیزات پسیو شامل کابل، پچ کورد (patch cord) ، ترانک (Trunk )، کیستون (keystone) ، رک (Rack)، داکت، پچ پنل (patch panel )، فیبر نوری و… هستند.
از آن جایی که در آرپانت هدف، ارائه خدمات پشتیبانی شبکه به عالی ترین و با کیفیت ترین شکل ممکن می باشد خدمات پسیو نیز با احترام جزو خدمات ارائه شده در آرپانت می باشد.
آیا آرپانت خدمات VoIP نیز انجام میدهد؟
از آنجایی که سیستم تلفنی VoIP بخشی مهم در روند شبکه سازی درون سازمانی است و آرپانت نیز طبق آخرین استانداردهای دیجیتال دنیا اقدام به راه اندازی سیستم ویپ در سازمان ها مطابق با نیاز کاربران (Client) میکند قطعا خدمات پشتیبانی ویپ بصورت کامل در این مجموعه انجام می شود.
آیا آرپانت خدمات نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته نیز انجام می دهد؟
امنیت سازمان ها برای مدیران و صاحبان کسب وکارها اهمیت بسیار ویژه ای دارد. پس لازم است که جهت رفع این دغدغه مهم، تیم پشتیبانی شبکه نیز به صورت لحظه ایی به مانیتورنگ و نظارت به کل دوربین های موجود در سازمان ها می پردازد.
برای نظارت به عملکرد کارکنان و حفظ امنیت وپیشگیری از هرگونه اقدام غیر منتظره لازم است که از دوربینهای مداربسته با کیفیت با ویژگی دید در شب در تمام نقاط کلیدی سازمان نصب گردند. بدین ترتیب میتوان به این سوال اینگونه پاسخ داد که آرپانت هر آنچه که نیاز سازمان شماست برای شما تامین میکند. نصب، راه اندازی دوربین ها و مانیتورینگ نیز از خدمات جاری شرکت ما به کسب وکارها و سازمان ها محسوب می شود.
روش های پشتیبانی شبکه چیست؟
عموما هنگام بروز مشکل در سازمان اولین اقدام برای حل مساله تماس با تیم پشتیبانی شبکه است.
بنا بر تشخیص تیم پشتیبانی شبکه مساله به سه صورت حل میشود:
تلفنی: در یک تماس تلفنی متخصص پشتیبانی شبکه به راهنمایی کارکنان می پردازند تا مرحله به مرحله تا رفع مساله بدون دخالت خارجی اقدام کنند.
ریموت: نرم افزارهای بسیاری برای دسترسی خارج از شبکه به سیستم ها وجود دارد. که معروف ترین آن ها any desk می باشد. در این روش کارفرما توسط یک نرم افزار یک دسترسی برای پشتیبان شبکه ایجاد می شود تا با دسترسی ریموت به رفع مشکل پرداخته شود.
حضوری: در موضوعات جدی تر و حساس تر که نیاز به بررسی دقیق تر وجود دارد، لازم است پشتیبان فنی به صورت حضوری به محل کارفرما رفته و برای رفع مساله اقدام کند.
چرا باید خدمات پشتیبانی شبکه خود را برون سپاری کنیم؟
بسیاری از مدیران سازمان ها استفاده از نیروی خارجی و یا برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه را به نوعی هزینه اضافی میدانند. این در صورتی است که اگر از یک نیروی داخلی برای کل سازمان استفاده شود امکان رسیدگی به تمامی مشکلات وجود نخواهد داشت و پس از مدتی با چالش ها و مشکلاتی جدید مواجه خواهند شد.
همچنین هنگامی که شما به عنوان صاحب یک کسب وکار با برون سپاری به یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه با یک تیم تخصصی مواجه هستید؛ این در صورتی است که نیروی داخلی مستقر نمیتواند چندین تخصص مختلف داشته باشد و هنگام بروز مشکلات مختلف پاسخگوی نیاز سازمان شما باشد.
آیا آرپانت خدمات راه اندازی سایت نیز انجام میدهد؟
آرپانت تمامی خدمات تخصصی طراحی و راه اندازی وب سایت ارائه می شود. ما در آرپانت به پشتوانه تیم برنامه نویسی و توسعه دهندگان فارغ التحصیل از برترین دانشگاه های ایران تمامی خدمات طراح و راه اندازی وب سایت را ارائه می دهیم.
همان طور که می دانید فضای وب باعث افزایش کاربران اینترنتی شده است. این موضوع، امکان توسعه فضای کسب وکار برای صاحبان مشاغل و مدیران شرکت ها به خصوص کسب وکارهای اینترنتی را فراهم کرده است.
ویژگیهای یک شرکت حرفه ای پشتیبانی شبکه
شرکت پشتیبانی شبکه لازم است متناسب با شرایط شرکت های طرف مشتری منعطف باشد تا بتوانند با آن ها همکاری داشته باشند و قادر به ادامه حیات شرکت در حوزه ی شبکه باشند. اگر مشتریان رضایت کافی از عملکرد یک شرکت پشتیبانی شبکه نداشته باشند ممکن است به مرور اعتبار خود را نزد مشتریان از دست دهند. برخی از ویژگی های شرکت های پشتیبانی شبکه معتبر را در ادامه میخوانید.
تخصص (Specialty)
یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه اصطلاحاً باید تمام تخصص های شبکه را داشته باشد تا مطابق با نیاز کسبوکارهای مختلف خدمات فنی ارائه دهد.
تجربه بالا (Experience)
تجربه سرعت تشخیص مشکل را افزایش میدهد.
در دسترس بودن (Availability)
پشتیبان شبکه به صورت ۷/۲۴ باید در دسترس بوده تا بتواند مسائل کلاینتهای شبکه را حل کند.
تعرفه مناسب و منطقی (Tariff)
خدمات پشتیبانی شبکه نهتنها بر کل اینترنت، بلکه در تنظیم و مدیریت کردن شبکههایی که آن را تشکیل میدهند نیزموثراست. شما میتوانید با انتخاب مناسبترین هزینه نگهداری کامپیوتر، مشکلات شبکههای کامپیوتری خود را برطرف کنید
مشاوره (Consulting)
بدیهی است که تصمیمگیرنده اساسی برای زیرساختهای فنی سازمان مدیران آن هستند. ازاینرو متخصص پشتیبانی شبکه باید در مسائل مربوط به پسیو و اکتیو شبکه به مدیران سازمان بهترین گزینهها را ارائه دهد.
قرارداد با شرکت های معتبر
تجربه همکاری با شرکت های بزرگ و معتبر نشان دهنده این است که شرکت پشتیبانی شبکه از قابلیت های فنی بالایی برخوردار است. از این رو مورد تایید شرکت های معتبر قرار گرفته است.
دارا بودن نیروی متخصص در تمامی حوزه های شبکه (Skilled technician)
به این نکته توجه داشته باشید که تخصصهای ویندوز، مایکروسافت، لینوکس، سیسکو، ویپ، تعمیرسیستم های کامپیوتری و خرید تجهیزات مورد نیاز سازمان ها در حیطه توانایی یک فرد نیست. پس لازم است که یک تیم متشکل از متخصصین با تواناییهای مختلف باهم کار کنند.
مدیریت شرایط بحرانی (Manage difficult situations)
هنگام سرقت، سیل، زلزله، آتش سوزی، نفوذ و هک مدیر و رهبر سازمان قطعا در ابتدای بحران با پشتیبان شبکه سازمان تماس گرفته و تیم پشتیبانی را فرا خواهد خواند تا در سریع ترین زمان ممکن به جلوگیری از آسیب بیشتر بپردازند. تیم پشتیبانی باید بنا بر تجربه بالا توانایی مدیریت و حل مسائل در شرایط بحرانی را داشته و بهترین راه حل ها را پیدا کند.
اخلاق حرفه ای (work ethics)
کارشناسان شبکه در یک سازمان ممکن است با تمامی کارمندان در ارتباط باشند از این رو لازم است از حسن اخلاق برخوردار باشند.
روحیه کار تیمی (team work)
از آنجایی که در پشتیبانی شبکه تخصص های بسیاری وجود دارد لازم است که تمامی کارشناسان شبکه با یک دیگر نهایت تعامل را داشته باشند چرا که تمامی کارهای شبکه به صورت زنجیر وار به یک دیگر مرتبطند.
وقت شناسی (on time)
وقت شناسی یکی از مهم ترین شاخصه های تیم پشتیبانی شبکه است تا بتواند در زمان مقرر تمام درخواست های کارفرما را انجام داده و تحویل دهد.
مسئولیت پذیری و خوش قولی (responsibility)
شاید لازم بود این نکته را در ابتدا عنوان میکردیم چرا که مسئولیت پذیری قطعا مهم ترین ویژگی یک تیم پشتیبانی شبکه است، تا با مسئولیت کامل به تعهدات خود عمل کند.
تنظیم قرارداد پشتیبانی شبکه متناسب با خواست و نظر مشتری
لازم است در قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، خدمات فنی متناسب با اهداف و نیازهای سازمان کارفرما به درستی اعمال شوند.
چرا باید به مجموعه پشتیبانی آرپانت اعتماد کنیم؟
مشتریان معتبر و راضی:
از مهم ترین معیارهای انتخاب یک شرکت مناسب برای نگهداری شبکه حسن سابقه آن شرکت است. شما می توانید قبل از انتخاب ما با مشتریان چندین ساله ما که شرکت های معتبر و مطرحی نیز هستند آشنا شوید.
تجربه و تخصص لازم:
با توجه به وجود تجهیزات متنوع و نیاز به تخصص های مختلف در پشتیبانی شبکه، مجموعه آرپانت با یک تیم تخصصی آماده ارائه خدمات نگهداری شبکه به مجموعه های مختلف می باشد.
پشتیبانی 7/24:
شاید این مورد یک ویژگی منحصربه فرد باشد که بسیاری از شرکت ها از آن برخوردار نیستند. وقتی شبکه شما دچار مشکل حال و جدی می شود و نیاز به پشتیبان دارید اهمیت یک سیستم پاسخگو بیش ازپیش نمایان خواهد شد.
سیستم درخواست دهی مشتریان با قابلیت گزارش گیری:
مشتریان ما پس از عقد قرارداد صاحب حساب کاربری برای ثبت مشکلات خواهند شد و مراحل ثبت و پیگیری مشکل به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود؛ ضمن اینکه انتهای هرماه، شما گزارش کامل مشکلات شبکه و زمان رفع آن را به صورت گزارش در اختیار خواهید داشت
قراردادی متناسب با نیاز مجموعه شما
دپارتمان پشتیبانی شبکه آرپانت طرح پیشنهادی و متناسب با نیاز شمارا ارائه خواهد داد. طرح قرارداد شما با توجه به تعداد سخت افزارها و نرم افزارها و نیاز سازمان شما به پشتیبانی تنظیم خواهد شد.
هزینه مناسب با سرویس عالی
با توجه به تخصص و تجربه کارشناسان این مجموعه، بر آنیم تا با توجه به شرایط اقتصادی بهترین خدمات ممکن را با کمترین هزینه برای شما فراهم کنیم. نگران هزینه ها نباشید؛ گاهی هزینه های پشتیبانی شبکه حتی از داشتن یک نیروی IT نیز کمتر خواهد بود.
مشاوره و بازدید رایگان
اگر تصمیم دارید که شبکه خود را برون سپاری کنید اما سوالاتی در ذهن شما باقی مانده است کافی است فقط با یک تماس درخواست مشاوره رایگان بدهید. کارشناسان ما با هماهنگی تلفنی و با حضور در شرکت شما اقدام به بررسی، تحلیل و نیازسنجی نموده و طرح پیشنهادی را برای شما آماده و ارسال خواهند کرد.
خدمات نگهداری و پشتیبانی شبکه شامل چه مواردی است؟
خدماتی که در قالب نگهداری شبکه ارائه می شود شامل موارد مختلفی است که پس از بررسی اولیه کارشناسان و ارائه طرح پیشنهادی به طور دقیق مشخص خواهد شد. برخی از این خدمات عبارتند از:
• نگهداری و رفع مشکلات سیستم و شبکه
• نصب و راه اندازی آنتی ویروس ها و فایروال های سخت افزاری و نرم افزاری و به روزرسانی
• نصب و بروز رسانی نرم افزارهای کاربردی و سیستم عامل ها (در صورت نیاز)
• مدیریت و اختصاص اینترنت به کاربران با توجه به نیاز سازمانی و تقسیم پهنای باند موجود.
• استراتژی ارتقاء شبکه و مشاوره به کارفرما در راستای بهبود شبکه با توجه به بودجه و نیاز سازمان
• ارتباط با شرکت های ارائه دهنده نرم افزارهای مورداستفاده سازمان و رفع اشکالات احتمالی
• ارائه گزارش ماهیانه از وضعیت پشتیبانی و نگهداری شبکه
• مشاوره خرید سخت افزار و نرم افزارهای موردنیاز مجموعه
• یکپارچه سازی اطلاعات و تهیه نسخه پشتیبان و back up
• مستندسازی وضعیت شبکه و آپدیت ماهیانه مستندات
• بررسی دوره ای وضعیت شبکه و انجام چک لیست مربوطه